Fraude con la tarjeta

J. M.

A: VISA

17/11/2021

Hola, Este mes de agostorealicé una compra de 75 euros en una web (airdupatis.fr) y vía bankinter me llegó una petición d eaceptaci´on de 2.500 euros. La solicitud de entrada de confirmación era la oficial de bankinter, por lo que introduje la clave enviada. He presentado denuncia ala policía y ante Bankinter, pero aquí me han rechazado por meter las claves que me enviaron. Comprobé inmediatamente después que había otra web (Instituto santa Rosa) que estaba rellenada con mis datos y que ahbía una "compra" de un ordenador y un reloj Apple. Viendo la evidencia del fraude llamé en repetidas ocasiiones tanto a Bankinter como a Visa. El primero me decía que era cosa de Visa, que cuando me cargaran la cantidad reclamara. Los segundos solo tienen servicio de cancelación de tarjetas. Una vez que me cargaron la cantidad procedí a la denuncia policial y en Bankinter. Me enviaron la resolución a una dirección anterior, donde se me notificaba que la reclamación estaba rechazada. Un saludo

VISA

A: J. M.

17/11/2021

Hello, Thank you for contacting Visa. I apologise for any inconvenience. We regret to inform you that we provide written consumer support in English and German only. If you still require assistance, please resend your query in one of these languages. If you have any further questions please do not hesitate to re-contact us. Thank you for writing, Jannet Consumer Support Europe www.visaeurope.com Disclaimer: If you notice a change of from email address, then we are responding to your query from the correct department/mailbox. ABOUT VISA - We are a payments business. We are not a bank and we do not issue cards. Nor are we a credit card company, so we do not lend or set the fees that consumers pay. We provide the brand, systems, services and rules that help make electronic payments between millions of consumers, businesses and governments happen. For more information, please visit our website. Please note that all consumer enquiries are handled by our Consumer Queries Team based in the United States of America. For more information on Visa's privacy practices please visit the privacy page at s:www.visaeurope.comrivacy/On 11/17/2021 10:01 AM, Customer Support [customersupport@visa.com]